Un nou hobby la romani! Unul pe cat de interesant si de provocator pe atat de costisitor si greu de realizat
Poate pornim de la dragostea pentru masini sau pur si simplu din dorinta de a iesi in evidenta si de a fi altfel decat ceilalti
Un articol destul de dragut despre cum sa modifici o masina intr-un mod cat mai simplist si placut....
1.) Totul porneste de la o masina, am putea spune simpla.
Ca idee aceasta poate fi de orice marca sau tip. Cel mai important lucru e sa stii ce vrei sa schimbi la ea si cum vrei sa arate la sfarsit.
2.) Uita-te bine la ea, pentru ca nu prea exista cale de intoarcere. Doar daca nu e cumva masina altcuiva si atunci ar fi bine sa mai visezi putin pana o vei avea pe a ta. Sau ti-a intrat in cap " masini modificate " si nu mai poti sa scapi decat ajunge si a ta la fel!
3.) Acum e momentul in care sa te intrebi daca faci bine ce faci si daca nu era mai bine sa-ti vezi de treaba ta si sa nu asculti de toti cei care incercau sa te convinga ca vei fii cel mai meserias din parcare daca faci un tuning la masina.
Astea find deja istorie si barele demontate si slefuite n-ai decat sa te rogi ca totul sa iasa bine.
4.) Ce-or fi zicand vecinii si prietenii nu mai are importanta. Oricum vor fi convinsi ca ai facut varza spoilerele din fata si spate si le-ai dat jos ca sa nu rada de tine.
Nu dispera, e o perioada ca oricare alta din viata in care vei invata ce inseamna autocontrolul, si daca vei trece cu brio peste ea nu te vei alege cu nici un dosar penal si nici cu ochii umflati.
5.) Mda. Se pare ca esti un om hotarat...sau putin dus cu pluta. Sa trecem la treaba. In primul rand se demonteaza barele fata si spate, se desfac ornamentele de pe acestea.
Oricum nu-ti prea placeau tie.
Se slefuiesc pentru a indeparta vopseaua si pentru a fi siguri ca ceea ce stricam nu mai poate fi facut inapoi si pentru ca suprafata degresata sa fie numai buna de experimente.
6.) Aici se vede deja ca ai dat jos doua kg de pe tine si ai reusit sa pui niste spuma poliuretanica si niste kit fibra pe bara pentru a astupa locul unde se aflau pana nu demult ornamentele si santuletul din partea de jos a spoilerului spate.
Daca ai lucrat bine si ai frecat cu smirghel fin si cu constinciozitate, asa cum numai tu stii sa faci, inseamana ca ai reusit sa scoti toate imperfectiunile si poti sa te declari meserias. Pana la proba contrarie, evident.
Modificare spoiler fata si spate.
7.) Cand incepe sa ti se umple plamanii si ficatii de bucurie, iti vei da seama ca unele imperfectiuni nu le observi decat daca dai un strat de vopsea lucioasa peste ce ai lucrat. Si o iei de la capat, asa cum numai tu stii. Iti ia ceva, da speri ca merita.
8.) Pana aici a fost distractia ta. De aici incepe treaba mai nasoala. De ce? Pentru ca urmeaza sa fie facut spoilerul din fata. Aici ai doua posibilitati. Ori lasi taletul sa te chinuie, nervii sa o ia razana, transpiratia sa curga si prietenii si vecinii sa cada pe jos de ras, de spoilerul cu care o sa incerci sa te lauzi ca l-ai facut, sau......lasi pe cineva care ar putea fi un meserias si ar dispune de tot ce are nevoie pentru a-ti face un spoiler adevarat. Ma rog, nu te forteaza nimeni.
Ar mai fi o posibilitate.....Asta inca cazul in care te tine buzunarul. Sa dai banii pe un spoiler facut de o firma specializata.
9.) Ceea ce vezi acolo nu este nici OZN si nici decor pentru emisiunea ta de divertisement agresiv, pe care o vei avea cu parintii, daca nu iasa ceva care sa-i convinga, ca arata mai bine decat ce era inainte. Acesta este un spoiler nou-nout facut de un meserias cu ajutorul unei matrite. Baiat destept care, cel mai probabil, va scapat cel putin injurat printre dinti in momentul in care iti va spune cat costa realizarea care, pentru el va inseamna munca, iar pentru tine un fix pix.
10.) Mare lucru sa pui niste fibra de sticla intr-o matrita, sa o armezi, sa ai grija sa se aseze peste tot, sa o slefuiesti frumos, sa dai cu spritz chit, sa o slefuiesti iar, sa ai grija sa iasa beton ca sa nu te injure clientul printre dinti in cel mai bun caz.
11.) Decupat gurile de aer, finisat..tralala ...te doare capul de miros, asa ca mai bine iesi.
12.) Aici se face un pic de ramforsaj la partea de jos, ca spolerul sa stea tzapan si sa nu sune dupa tine ca un tomberon. Se pune la greu niste spuma poliuretanica.
13.) Se finiseaza putin sa nu arate chiar ca balele la gura unui sugar,...
14.) Se mai da un smirghel ca era o problema acolo jos si dupa aia faci spume, cand e gata vopsit si arata ca dracu, daca nu se retuseaza acum.
15.) Acuma il punem un pic sus sa vedem cum arata si sa fie sigur mesterul ca nu mai ai de comentat in privinta pretului.
Eeee?...Alta viata! Beton armat!
16.) Aici nu e mare lucru. Multa munca de negri pentru ca sa nu scape nici o imperfectiune.
17.) Aici zambesti pe sub mustata si zici in gandul tau " Ba ce bine arata sa fiu al naibii! V-am spart pe toti....crapaua-ti de ciuda! Sa- mi ziceti voi ca Golf-ul meu e.......argintiu!
18.) Se pregatesc gaurile pentru prindere cu grija, ca masca spoilerul sa nu arate ca gura unuia care a facut semi pareza. Asaaa...." Ma da nu mai gata omu asta odata ca mor de nerabdare!"
19.) Aici acelasi meserias mai verifica odata cat de meserias ai fost tu si corecteaza greselile care cu siguranta mai exista. Poti eventula sa-l rogi sa nu mai spuna la nimeni ce treaba ai facut.
20.) Hopa. Tot meseriasul ala ti-a pus bara sus, un eleron discret in partea superioara a lunetei. Fi atent ma....le-a si vopsit in culoarea caroseriei ca sa arate a masina adevarata.
Acuma incepi sa te simti puternic si cu lipici la fete. Incepi sa numeri pe degete cate din cele care n-au pus botul pana acum o vor face de acum incolo.
S-ar putea sa ai o problema. Asta daca nu te hotarasti sa-ti schimbi vechile stopuri cu unele mai meseriase. Vei avea impresia ca desi te crezi acum cel mai meserias de pe strada iti va veni sa spargi vreo cateva arcade ca sa convingi ca tu ai facut tuning in spate...asta doar daca nu nimeresti pe cine trebuie adica ("cine stie cunoaste") care de ciuda va zice: "Mda, mare lucru nu se prea vede" si atunci o sa rasufli usurat ca i-a facut o treaba buna.
Eee... cam asa trebuie sa arate o masina argintie cu un tuning suficient de agresiv pentru a nu treace neoservat si suficient de discret pentru a nu parea extrem.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu